Blog

Információk a sikeres, keresőoptimalizált weboldalak témájában, segítségként az internet marketing mindennapi feladataihoz.

Keresőoptimalizálás No.1 - A kulcsszókutatás

Keresőoptimalizálás No.1 - A kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás legelső és egyik legfontosabb lépése. Ennek segítségével tulajdonképpen megismerhetjük a piacot, melyen értékesíteni szeretnénk. Megtudhatjuk, mi az amit a témában keresnek az emberek és azt hogyan. A kulcsszókutatás lényege tulajdonképpen az, hogy felmérjük mi az, amit az emberek beírnak a keresőbe, mi az, ami keresett egy adott témában.

Erre ingyenes eszközök állnak a rendelkezésünkre, csak az időt kell ráfordítanunk, hogy alaposan utánanéznünk mi is érdekli a piacunkat. Talán az egyik leghatékonyabb módja a kulcsszókutatásnak a GoogleAds kulcsszótervezője, amely az egyes kulcsszavakhoz megmutatja a keresési statisztikákat. Ennek segítségével ingyen elvégezhetünk egy piacfelmérést, melyhez régebben csak piackutató cégek segítségével, kérdőívek, kérdezőbiztosok, és rengeteg pénz árán tudtunk hozzájutni. Most viszont nem kell rengeteg pénzt, csak egy kis időt belefektetnünk ahhoz, hogy a céged pozicionálásához kincseket érő információhoz juthass.


A kulcsszókutatás célja

A kulcsszavak meghatározásának az a célja, hogy megismerd a piacodat. Megtudhatod mik a vásárlóid igényei, és ezeket az igényeket miként öntik szavakba a keresőben. A kulcsszavak számát illetően, azonban nem szabad egyszerűsítenünk. Első gondolatra azt hihetnénk, hogy elegendő, ha 1-2 nagyon keresett kulcsszóra jól felépítjük az oldalt, és már özönlenek is a látogatók. A keresőoptimalizálást sajnos nem tudjuk ilyen egyszerűen sikerrel felépíteni.

Ha a Google kulcsszótervezőjébe beírunk egy a témánkat véleményünk szerint jól leíró kulcsszót, a tervező találati listában kihoz több száz az adott témában keresett további kulcsszóötletet relevancia szerint. Ez tulajdonképpen azt is jelenti, hogy a Google algoritmusa szerint ehhez a témához, ezek a kulcsszavak szervesen kapcsolódnak, és annak a weboldalnak, mely a legjobb tájékoztatást nyújtja a témában ezekkel a kulcsszavakkal foglalkoznia kell. Tehát weblapod annál előrébb kerül a keresőben, minél több releváns kulcsszóra tud tartalmat szolgáltatni. A kulcsszótervező találati listájára, ebből a szempontból nézve tehát úgy kell tekintenünk, mint a kötelező témáinkra, nem pedig azokra lehetőségeinkre, melyekből kedvünkre mazsolázhatunk.

Kulcsszóötletek szerzésének másik módja, melyet a GoogleAds kulcsszótervezője mellett ajánlott használni a keywordtool.io ingyenesen használható alkalmazása. Egy kulcsszót beírva ennek segítségével kikereshetjük a hozzá kapcsolódó keresett kiegészítéseket. Nézzünk meg "kulcsszótervező" kifejezésre néhány kiegészítést az alkalmazás jóvoltából: "kulcsszótervező google", "kulcsszótervező programok", "kulcsszótervező eszköz" stb.

A keywordtool.io ingyenes verziója ugyan csak magát a kulcsszóötletet mutatja meg a hozzá tartozó keresési statisztikákat csak a fizetős verzióban érhetjük el. Ha viszont az időt nem sajnáljuk rá, nem kell a fizetős verzióban gondolkodnunk, mert az GoogleAds kulcsszótervezőjébe átmásolva lekérdezhetjük az új kulcsszóötleteink kereséséi statisztikáit, és ez alapján dönthetünk a megtartása, vagy törlése mellett. Ha a GoogleAds nem tud rá statisztikát mutatni, érdemes kihagynunk a kifejezést kulcsszavaink köréből, hiszen az azt mutatja, hogy abban a formában nagyon kevesen keresnek rá a témánkra.


Kulcsszavak csoportosítása

A kulcsszavakat 2 fő csoportra oszthatjuk:

  1. Főoldali kulcsszavak
  2. Aloldalak kulcsszavai

A főoldali kulcsszavaid a témádhoz legrelevánsabb 3-5 kulcsszó legyen, amelyek jól összefoglalják a tevékenységedet.

Minden más kulcsszavad, vagyis a többi legalább 100, lesznek az aloldali kulcsszavaid. Ezek lehetnek a következő kategóriák:

  1. Kategória kulcsszavak (gyűjtő oldalak)
  2. Termék, vagy szolgáltatás kulcsszavak
  3. Blogbejegyzés jellegű kulcsszavak

Kulcsszótervezés a gyakorlatban

Készíts egy táblázatot, melyben felveszed a kulcsszavakat relevancia szerinti sorrendben egymás alá. Következő oszlopba minden kulcsszavad mellé vedd fel a GoogleAds által megadott havi átlagos keresési számot.

A táblázat elejére válogasd ki a főoldali kulcsszavaidat, majd ez alá jöjjenek az aloldali kulcsszavak. Ide vegyél fel egy harmadik oszlopot, és írd mellé minden kifejezésnek, hogy milyen tartalmat fogsz hozzá rendelni. Vagyis csoportosítsd őket az előzőek alapján kategória, termék-szolgáltatás, vagy blogbejegyzés típusú kulcsszavaknak.


Honnan tudom, hogy egy kulcsszó milyen tartalmat kíván?

Azt hogy az aloldali kulcsszavaidat a 3 csoport közül melyikbe sorold, legjobb, ha nem Te döntöd el. "Kérdezd meg" a Google-t, hogy mit vár el ezekre! Írd be a kulcsszavadat a keresőbe és nézd meg az organikus találati lista első 3 helyezettjét, hogy adott kulcsszóra milyen típusú tartalmat hoz.

A kulcsszókutatást érdemes 3-6 havonta újra elvégezni, és szükség esetén a változó piaci trendekhez igazítani.

A megfelelő időt rászánva az említett két alkalmazás segítségével összeállíthatjuk kulcsszólistánkat. Ha a Te célod is az, hogy a keresőben előre kerüljön a weblapod érdemes a kulcsszólistádat első körben legalább száz-egynéhány kulcsszóval feltöltened. Ezzel kijelölve magadnak az utat, hogy a következő 1-1,5 évben milyen tartalmakat kell kidolgoznod az oldaladon. Időd tehát van, csak be kell jól osztanod. A keresőoptimalizálás nem fogja egyik napról a másikra a Google első oldalára tenni az oldaladat, de fél éves időtávban már jelentős minőségi javulásra számíthatsz, ha jól csinálod.