Blog

Információk a sikeres, keresőoptimalizált weboldalak témájában, segítségként az internet marketing mindennapi feladataihoz.

Meta tag-ek a keresőoptimalizálás láthatatlan elemei

Meta tag-ek a keresőoptimalizálás láthatatlan elemei
Van néhány olyan weblap elem, melyek definiálása a keresőoptimalizálás szempontjából nagyon lényeges, de az oldalunkra érkező látogatók ezeket mégsem fogják látni. Ezek az elemek sorban véve a következők:
  1. URL
  2. Title
  3. Meta description
  4. Meta keywords

A keresőrobot számára a weblapunk minden egyes aloldala egy céloldal. Fontos tehát, hogy minden a kereső számára láthatóvá tett aloldalon ügyeljünk a fenti beállítások helyes használatára.

URL

Az adott céloldal címe, melynek meg kell felelnie néhány alapvető kritériumnak. Keresőbarát URL tartalmazza a kulcsszavunkat, lehetőleg rövid és csak az angol ABC karaktereit tartalmazza. A témakörök, szavak elválasztására, a szóköz helyettesítésére per jelet (/) és kötőjelet (-) használhatunk benne. Az URL annál jobb minél beszédesebb az oldal témájáról.

Title, a cím

Az oldal címe a legfontosabb eleme a keresőoptimalizálásnak. A Title az oldalon nem, csak a böngésző címsorában jelenik meg, viszont a kereső számára ez lesz az oldalunk címe, a találati listán is ez jelenik meg az oldalunk címeként. Fontos ezért, hogy a lehető legelől megejelenítsük benne a kulcsszavunkat, és ajánlott az oldal címén túl a márkanevet is hozzákapcsolni. A cím annál relevánsabb a kereső számára, minél előbb tartalmazza a kulcsszavat, ezért a márkanevet soha ne előre tegyük, legjobb, ha az aloldalunk tartalmi kulcsszava már rögtön a cím legelső szava.

Pl.: Meta tag-ek a keresőoptimalizálás láthatatlan elemei | OptimaWeb

A Title maximális hossza jelenleg 512px, vagyis kb. 70 karakter lehet. Minden aloldalnak egyedi címet adjunk, ez nagyon lényeges a keresőmotor jó értékeléséhez. Mivel ez a szöveg fog megjelenni a kereső találati listáján figyelnünk kell arra is, hogy kitűnjön a címünk a többi találat közül. Igyekezzünk ezért minél figyelem felkeltőbb címet adni, hogy felkeltse a figyelmét a felhasználónak aki ilyen tartalmat keres, és kattintásra ösztönözze.

A jó cím 3 ismérve

  1. Figyelemfelkeltő
  2. Tartalmazza az oldal kulcsszavát
  3. Nem hosszú

Meta description, vagyis meta leírás

A weboldalon egyáltalán nem látszik ez a szöveg, viszont a keresőrobotoknak ez foglalja össze az oldal tartalmat. Ezt jeleníti meg a kereső a találati listában a cím mellett az oldal összefoglalásaként. Ha a meta leírás nincs megadva egy oldalon a keresőrobot maga ollóz ki szövegeket automatikusan a találati listára. Ez azonban nekünk keresőoptimalizálóknak ez természetesen nem érdekünk. Meg kell adnunk egy frappáns 110 - 156 karakter hosszúságú szöveget, ami felkelti a leendő látogatók figyelmét, és rákattintanak az oldalunkra. Tartalmazza a kulcsszavunkat, hogy ne csak a látogatóknak, de a keresőrobotnak is elnyerje a tetszését.

Fontos rászánnunk az időt, hogy minden aloldalunk figyelem felkeltő marketingszöveget tartalmazó meta leírással kerüljön ki a világhálóra.

Amennyiben sok hasonló aloldallal rendelkezik a weboldalunk, például egy webáruház esetén, ott lehet sablon meta leírást alkalmazni, melybe mindig beillesztődik az aloldal címe. Ezáltal már a kereső számára rgyedinek látszik minden aloldali meta leírásunk.

Meta keywords, vagyis meta kulcsszavak

A meta kulcsszavak elemben adhatjuk meg az adott oldal főbb kulcsszavait, melyek leginkább jellemzik a témát. A meta keywords elem a keresőoptimalizálásban mára elvesztette szerepét. A keresőrobotok fejlődésének köszönhetően már magas szinten tudják értelmezni az oldal tartalmát, így nem tulajdonítanak jelentőséget a meta tag-ben megadott kulcsszavaknak. Ha szeretnénk azonban felvehetünk ide néhány, de nem túl sok, maximum 8 olyan fontosabb kifejezést, amik a szövegben is előfordulnak. A Google kereső ma viszont egyáltalán nem figyeli ezt a meta elemet, tehát azzal sem követünk el hibát, ha csak egyszerűen kihagyjuk.