Blog

Információk a sikeres, keresőoptimalizált weboldalak témájában, segítségként az internet marketing mindennapi feladataihoz.

Honlap készítés lépései

Honlap készítés lépései
Ha úgy határoztunk, hogy szükségünk van egy weboldalra mindenekelőtt 2 alapvető fontosságú kérdést kell tisztáznunk magunkban. Mi legyen a honlap témája? Hogy nevezzük el az oldalt, mi legyen a domai nevünk? Elsőre talán banálisan egyszerűnek tűnhetnek ezek a dolgok, a keresőben elért jó eredményekhez azonban elengedhetetlen ezeknek a kérdéseknek a megfelelő tisztázása.

A Honlap témájának megválasztása

Az hogy tudjuk mivel szeretnénk foglalkozni, már ad valamilyen irányvonalat, hogy merre is induljunk el a témánkkal, de mindenképpen érdemes elképzeléseinket leellenőrizni és szükség esetén kiigazítani. Igyekezz ne túl általános témát kiválasztani, specializálódj egy kisebb témakörre, amiben akár egyedi lehetsz. Szűkitsd a piacod, hogy személyre szólóbban tudj kommunkikálni a célközönséged felé. Fontos azonban, hogy legyen adott témára megfelelő keresés, ha ugyanis átesünk a ló tulsó oldalára és a végletekig szűkítjük a célközönségünket, vagy a témánkat, akkor előfordulhat, hogy túl kicsi lesz a kereslet adott témára és nem fogunk tudni megélni belőle.

A specializálódás egy az Amreikai Egyesült Államokból kiindult irányzat, ahol jóval nagyobb a népesség és a vásárlóerő, mint kis hazánkban, ezért ami az USA-ban működik nem biztos, hogy Magyarországon is feltétlenül megállja a helyét. Érdemes tehát valamilyen szinten specializálnod a témádat, de ügyelj rá, hogy megfelelően nagy maradjon a célközönséged.

Az egyes témákban indított havi keresési arányokat a Google Trends szolgáltatással tudjuk ellenőrizni. A szolgáltatása a következő webcímen érhető el: https://trends.google.hu

Specializálódásra jó példa lehet, ha helyi szinten építkezel, pl. Budapest 40 km-es környezete.


A domain név megválasztása

A domain név, vagy webcím meghatározása fontos része a keresőoptimalizálásnak. A domain névnek optimális esetben tartalmaznia kell a fő kulcsszavat. Eszerint csoportosítva 2 fajta domain nevet különböztetünk meg:

  1. Teljes egyező a kulcsszóval (EMD)
  2. Részlegesen egyező a kulcsszóval (PMD)

Márkanév építésére nem ajánlatosak a túl hosszú domain nevek, ezért törekednünk kell arra, hogy rövid de a fő kulcsszavunkat jól jellemző domain nevet válasszunk.

A domain neveket csoportosíthatjuk még Top Level Domain (TLD) szerint. Ez mutatja, hogy milyen végződés kerül a pont után. Eszerint csoportosítva szintén 2 típus különböztetünk meg:

  1. Nemzeti szintű domain (pl.: .hu, .de, .at, .it, .sk, stb.)
  2. Nemzetközi szintű domain (pl.: .com, .eu, .org, stb.)

Keresőoptimalizálás szempontjából fontos tudnunk, hogy a nemzeti szintű domain nevek adott országban elsőbbséget éleveznek a találati listán a nemzetközi domain nevekhez képest. Ha tehát a német nyelvő oldalakat vesszük alapul egy .de végződésű domain hátrányos helyen jelenik meg Ausztriában.

A választott domai nevünk elérhetőségét a magyar domain.hu weboldalon tudjuk ellenőrizni.

Első lépésként, tehát határozzuk meg a pontos (specializálódótt) témánkat, majd válasszunk hozzá egy domain nevet. A domain név megrendelése után hozzákezdhetünk az oldalunk összeállításához.