Blog

Információk a sikeres, keresőoptimalizált weboldalak témájában, segítségként az internet marketing mindennapi feladataihoz.

Hogy néz ki a keresőoptimalizált weboldal?

Hogy néz ki a keresőoptimalizált weboldal?
Befolyásolja-e honlapunk megjelenése szolgáltatásunk megítélését, a látogatók rólunk alkotott véleményét? A válasz egyértelműen igen, hiszen a látogatók első benyomása a honlap külleme alapján alakul ki. Nem csak a megjelenés szempontjából fontos azonban a weboldal megfelelő tagolása, a keresőben való sikerességünkhöz is nagyban hozzájárul.

Szöveg tagolása

A weboldalon megjelenített szövegeinket igyekezzünk minél jobban tagolni. A hosszú tömör bekezdések könnyen elriasztják az olvasót. A weboldalunkon keresgélő potenciális ügyfeleink az interneten fellelhető hatalmas információ mennyiség okáb hozzá vannak szokva az un. szkennelő olvasáshoz. Ez azt jelenti, hogy az oldal tartalma könnyen és gyorsan átfutható, de mégis figyelemfelkeltő kell legyen. Ezt a gondos tagolással tudjuk biztosítani.

Hogyan tagoljuk a mondandónkat?

Használjunk rövid bekezdéseket, kiemeléseket a szövegben, valamint címsorokat és alcímeket. Ha a címsorokkal, kiemelésekkel felkeltjük a "szkennelő" olvasó figyelmét, talán veszi a fáradtságot és elolvas néhány rövid számára érdekes bekezdésünket, de könnyen előfordulhat - és ez legyen a célunk természetesen -, hogy végül azon kapja magát, hogy elolvasta az egész tartalmat.

Az oldal tagolása fontos egyrészről azért, hogy az ideérkező látogatónak fel tudja kelteni a figyelmét, valamint azért is, mert a keresőrobot is előnyben részesíti a jól tagolt oldalakat.

A kereső számára megfelelően tagolt tartalom

Az írott szöveg grafikai megjelenésében kiemelésként használhatunk aláhúzást, megvastagítást, nagyobb betűtípust, dőlt betűket stb. Fontos azonban, hogy ne csak formázásokkal emeljük ki a fontos tartalmakat. A keresőrobot az oldal forráskódját olvassa be, itt viszont nem fognak látszani ezek a hagyományos formázások.

Ahhoz, hogy a kereső ki tudja szűrni a kiemelt tartalmakat, meg kell jelölnünk azokat.

Címsorok hierarchiája

  1. H1 címsorral adjuk meg az oldal címét. Fontos, hogy a H1 elem csak egyszer szerepelhet egy oldalon.
  2. H2 címsorral jelöljük az oldalon megjelenített szövegben az egyes címeket.
  3. H3 címsort használjuk az alcímek megadására.

Kiemelhetünk további tartalmakat címsorokkal. Használhatunk címsorokat, pl. az oldalsávban, láblécben, stb. Erre a H4 és H5 címsorok ajánlottak.

Kiemelés HTML kóddal

A szövegben használt kiemelésekre használjuk a strong html kódot, ami a kereső számára is egyértelműsíti, hogy az így megjelölt tartalom fontos a téma szempontjából.